خالد مشعل خواستار بازسازی تشکیلات خودگردان شد

«خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: برادرانمان در غزه بدانند که محاصره غزه شکسته خواهد شد، پس هیچ ترس و نگرانی نداشته باشید چرا که شما در جبهه مقدم مبارزه و مقاومت قرار دارید.

وی افزود: حماس خدمات زیادی به مسئله فلسطین ارائه داده است و موجب اعتباربخشی مجدد به بسیاری از مسائل شد. مسئولیتی که متوجه حماس است، ابتکار راه‌حل‌های دقیق و شجاعانه برای مقابله با چالش‌های بزرگ است.

مشعل ادامه داد: باید یک استراتژی دقیق و کارساز برای ۴ پرونده قدس، حق بازگشت، شهرک‌سازی و آزادی اسرا در پیش گرفته شود. رهبران حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی باید راه برون رفتی از حالت دودستگی و اختلافات داخلی بیابند و وحدت ملی را با تکیه بر اصول و حقوق ملی محقق کنند.

وی اظهار داشت: ساختار سازمان آزادی‌بخش باید بازسازی شود و در سیاست‌های تشکیلات خودگردان تجدیدنظر به عمل آید. درهای سازمان آزادی‌بخش باید به روی تمامی فلسطینیان باز باشد نه اینکه تنها در انحصار گروه و جریان خاصی باشد.

مشعل همچنین گفت: این حق غزه است که از مجازات‌ها و محاصره رهایی یابد. همکاری امنیتی با دشمن و شهرک‌سازی در کرانه باختری باید متوقف شود و همگی برای نجات قدس از یهودی‌سازی متحد شویم.

وی اضافه کرد: تفکر و اندیشه سیاسی تمامی جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی و نه فقط حماس باید همسو با تحولات اوضاع تجدید شود. باید تلاش بیشتری کنیم تا بار دیگر مسئله فلسطین به جایگاه اصلی خود نزد امت اسلامی در سایه بحران‌ها و تهدیدات پیش‌روی منطقه بازگردد.

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس افزود: باید در عرصه بین‌الملل هم رو به جلو حرکت کنیم و سران رژیم صهیونیستی را پای میز محاکمه کشانده و دامنه تحریم و انزوای این رژیم را گسترده‌تر کنیم.