انتقاد ترامپ از عملکرد جف سشنز

 دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با «هیل تی‌وی» گفت که از عملکرد جف سشنز، دادستان کل آمریکا با توجه به این که مرتبا خودش را از تحقیقات مربوط به روسیه کنار کشیده، بسیار ناراضی است.

ترامپ افزود: او نخستین سناتوری بود که از من در انتخابات حمایت کرد. او می‌خواست که دادستان کل شود و من متوجه این مسأله نبودم.

رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد: او سپس وارد مرحله نامزدی برای پست دادستانی کل شد و خیلی ضعیف ظاهر شد. منظورم این است که آشفته و گیج بود و افرادی که سال‌های طولانی در سنا با او کار کرده بودند، با او خوب نبودند. او جواب‌های مغشوشی می‌داد؛ جواب‌هایی که می‌توانستند خیلی سرراست داده شوند.

خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس گزارش داد، ساعاتی پس از پخش این مصاحبه، ترامپ با لحن ملایم‌تری درباره جف سشنز صحبت کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت:‌ من به دلایل متعدد از دادستان کل مأیوس شده‌ام ولی ما یک دادستان کل داریم.

دونالد ترامپ پیشتر بارها گفته بود که سشنز نباید خود را از تحقیقات در خصوص نقش روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ کنار می‌کشید.

از منظر ترامپ، کنار کشیدن جف سشنز از تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا باعث شد که رابرت مولر به عنوان بازرس ویژه برای تحقیقات در این زمینه منصوب شود و اکنون مولر در حال تحقیق در خصوص رابطه احتمالی روسیه و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ است.

رئیس‌جمهوری آمریکا که هر گونه تبانی میان کمپین انتخاباتی خود و روسیه را رد می‌کند، بارها از این که هدایت وزارت دادگستری را به جف سشنز سپرده، ابزار تأسف کرده است.

جف سشنز پس از آن که معلوم شد ملاقات خود با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشینگتن در دوران کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را برملا نکرده است، از تحقیقات مربوط به روابط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه کناره‌گیری کرد. او این تصمیم را بدون مشورت با دونالد ترامپ گرفت.

دونالد ترامپ در ادامه مصاحبه خود گفته است که از عملکرد جف سشنز در خصوص بسیاری از مسائل راضی نیست.

با این حال او در خصوص آینده جف سشنز در دولت خود گفته است: باید دید چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

دونالد ترامپ این اختیار را دارد که جف سشنز را برکنار کند اما تاکنون این کار را نکرده است. از سوی دیگر جف سشنز نیز گفته است که داوطلبانه از سمت خود کناره گیری نمی‌کند.