۶۵ درصد نیازهای نظامی خود را تولید می‌کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست» که امروز شنبه در محوطه فرودگاه جدید استانبول برگزار شد، گفت: دستیابی موفقیت آمیز به «تکنولوژی ملی» گواه آن است که می‌توان به جامعه تولیدکننده فناوری رسید.

رئیس جمهور ترکیه گفت: در جهان امروز نخستین شرط استقلال حقیقی رسیدن به جایگاه طراحی، تولید و صادرات فناوری است. تا زمانیکه تنها مصرف کننده تکنولوژی باشیم نمی‌توانیم آزادی عمل در هیچ زمینه‌ای را تضمین کنیم.

اردوغان با بیان اینکه اگر در عفرین، جرابلس، جودی، گابار، قندیل و سنجار موفقیت‌هایی کسب می‌کنیم به دلیل تولیدات داخلی نظامی ترکیه است، اظهار داشت: باید از رخدادهای سال‌های اخیر درس بگیریم. برای قرار گرفتن در میان پیشگامان زمینه فناوری، باید اقدامات جدی و سرمایه‌گذاری‌ انجام دهیم.

وی ادامه داد: ترکیه در زمینه فناوری به جایگاهی رسیده که می‌تواند 65 درصد نیازهای خود در زمینه صنایع دفاعی را تولید کند. واضح و مبرهن است که اگر به این مرحله دست نمی‌یافتیم با دشواری‌های بسیاری در عملیات‌های درون‌ مرزی و فرامرزی مواجه می‌شدیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تمامی دانشمندان کشور در سراسر جهان را به سهیم شدن در این جریان پیشرفت علم و فناوری فرا می‌خوانم. بازگشت دانشمندان ترک به کشور و برنامه پژوهشگران برجسته بین‌المللی را راه‌اندازی می‌کینم.

اردوغان گفت: در صورت نداشتن امنیت دیجیتالی، دست شما برای اتخاذ تدابیر در حد مطلوب باز نخواهد بود.