هزاران نفر از مردم آلمان به خیابان ها ریختند

هواداران حزب راست‌گرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) روز شنبه در شهر  «روستوک» علیه گسترش اسلام در این شهر تظاهرات کردند.

بنابر گزارش شبکه خبری «راشاتودی»، تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم آلمان را حمل می‌کردند، نوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «بیایید! ما روستوک را حفظ می‌کنیم» و «اسلامی شدن را متوقف کنید!»

این تظاهرات را آلترناتیو برای آلمان با شعار «برای کشورمان و بچه‌هایمان» سازماندهی کرده بود و «بوریس هوکه» نماینده محلی و رهبر این حزب در ایالت «تورنیگن» هم در تظاهرات شرکت داشت. وی به اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه و افراطی علیه پناهجویان شهرت دارد.

پلیس شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات افراط‌گرایان را حدود ۷۰۰ نفر اعلام کرده است. با این حال رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که حزب آلترناتیو برای آلمان تعداد این افراد را ۴۰۰ نفر برآورد کرد.

همزمان هزاران نفر هم در تظاهرات دیگری مخالفت خود را با نگرش این حزب اعلام کردند. شمار شرکت‌کنندگان در این ضدتظاهرات که گروه‌های ضد فاشیستی، سازمان‌های مردم‌نهاد و اتحادیه‌های بازرگانی آن را ترتیب داده بودند حدود ۴ هزار نفر اعلام شده است.