چین به داد ونزوئلا رسید

اندکی پس از رسیدن «کشتی صلح» به بندر «لا گوایرا» واقع در نزدیکی 40 کیلومتری کاراکاس پایتخت ونزوئلا « ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع این کشور به خبرنگاران گفت که« بیماران به مدت یک هفته پذیرش می شوند.»

ژنرال پادرینو « این گونه دیپلماسی محقق می شود از طریق تدابیر همکاری ملموس و نه با کوبیدن بر طبل های جنگ و دخالت». وی بار دیگر اتهاماتی که دولت ونزوئلا متوجه ایالات متحده آمریکا کرده را تکرار کرد.

منابع رسمی ونزوئلایی گفتند که این کشتی به طول 178 متر مجهز به 500 تخت و 35 بخش مراقبت های ویژه و 12 اتاق عملیات جراحی است. این کشتی و تیم مستقر در آن با استقبال گرم مردم ونزوئلا در سواحل این کشور پهلو گرفت.

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در حساب خود در توئیتر نوشت:«در میهن عزیزمان به کشتی پزشکی ارتش چین، کشتی صلح، خوشامد می گوییم»

این کشتی در حالی به ونزوئلا رسیده است که بحران اقتصادی به شکل جدی بر بخش پزشکی ونزوئلا تأثیر گذاشته است. به گفته اتحادیه داروخانه ها و دیده بان بهداشت در ونزوئلا بخش بهداشت و پزشکی ونزوئلا شاهد کمبود 85 درصدی در بخش دارو و 80 درصدی در بخش تجهیزات پزشکی جراحی است.

سازمان های غیردولتی می گویند «بحران انسانی» در این کشور وجود دارد اما دولت این مساله را رد می کند.

«گوان بیلین» فرمانده کشتی که در کنار وزیر دفاع ونزوئلا قرار داشت گفت که «عملیات مشترکی در عرصه های بهداشت و فرهنگ انجام می دهیم و این ماموریت با موفقیت انجام خواهد شد.

هفته پیش نیز مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که چین وعده های جدیدی به این کشور برای حمایت مالی از صنایع نفت داده است که کاراکاس به آنها تکیه دارد این در حالی است که ونزوئلا از بحران اقتصادی به دلیل تحریم های آمریکا رنج می برد. رئیس جمهور ونزوئلا همچنین چندین یادداشت تفاهم را در چین در زمینه انرژی و معادن به ارزش میلیاردها دلار امضا کرده است.