برگزاری انتخابات زودهنگام انگلیس تکذیب شد

دولت انگلیس اعلام کرد ادعاهایی مبنی بر قصد نخست وزیر برای برگزاری انتخابات زودهنگام کاملا غلط است و هیچ جلسه‌ای برای این منظور برگزار نشده است. 

پس از آنکه مذاکرات لندن و بروکسل درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) روز جمعه گذشته در شهر «سالزبورگ» اتریش شکست خورد، برخی رسانه‌های انگلیسی از توطئه دولت ترزا می برای برگزاری انتخابات زودتر از موعد و حفظ طرح شکست خورده نخست وزیر در موضوع برگزیت خبر داده بودند. 

روزنامه «میل آنلاین» و «ساندی تایمز» در مطالب جداگانه‌ای به نقل از منابعی نوشته بودند که احتمال شکست طرح برگزیت نخست وزیر در پارلمان زیاد است، پس باید اعلام برگزاری انتخابات زودتر از موعد کرد.

ترزا می سال گذشته میلادی نیز ناگهان اعلام کرد انتخابات زودتر از موعد برگزار می‌شود تا مذاکرات برگزیت به خوبی پیش رود اما با وجود انتظار حزب حاکم محافظه‌کار برای کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان، نتیجه به گونه دیگری رقم خورد و محافظه‌کاران با از دست دادن کرسی‌ها پیشین در پارلمان، مجبور به ائتلاف با یک حزب کوچک ایرلند شمالی و تشکیل کابینه شدند. 

اکنون با بن‌بست مذاکرات برگزیت میان لندن و بروکسل و با وجود مخالفان درون حزبی این طرح، همچنین با وجود مخالفت‌های دیگر احزاب سیاسی درون انگلیس با طرح تراز می، حزب اپوزیسیون کارگر گزینه برگزاری انتخابات زودتر از موعد را در سر دارد. همچنین موافقت حزب کارگر برای برگزاری همه‌پرسی دوم در مسئله برگزیت نیز دور از انتظار نیست.

مردم بریتانیا دو سال پیش با رای مثبت به خروج از اتحادیه اروپا تصمیم به جدایی از بروکسل گرفتند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز شد، اما تاکنون پیشرفت اندکی داشته است و احتمال عدم حصول توافق میان بروکسل و لندن و بلاتکلیفی روابط آینده تجاری دو طرف وجود دارد.