ترامپ برای نامزد متهم به رسوایی جنسی نوشابه باز کرد

با وجود اینکه «برت کاوانا»، نامزد دونالد ترامپ برای ریاست دیوان عالی آمریکا امروز برای دومین بار به آزار جنسی متهم شد، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای رادیویی بار دیگر از او حمایت کرد.

ترامپ در مصاحبه با «هرالدو ریورا»، خبرنگار آمریکایی به حمایت از برت کاوانا پرداخت و گفت: «خوشبختانه ما خیلی زود یک قاضی دیگر را خواهیم داشت که بسیار بسیار انسان فوق العاده ای است، یک انسان باهوش و بااستعداد.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: اظهارات کریستین بلاسی فورد درباره متهم کردن برت کاوانا به آزار و اذیت جنسی در دهه 1980 مشکوک است زیرا او پس از چند دهه کاوانا را متهم کرده است. می خواهم این زن حرفش را بزند. بگذارید حرفش را بزند، بگذارید هرآنچه می خواهد بگوید. بگذارید هرآنچه دلش می خواهد را بگوید و در نهایت هم سناتورها تصمیم گیری می کنند.

مصاحبه دونالد ترامپ با هرالدو ریورا روز گذشته (یکشنبه) ضبط شد و قرار است امروز منتشر شود. درواقع این مصاحبه پیش از آنکه امروز یک زن دیگر برت کاوانا را به آزار و اذیت جنسی متهم کند، ضبط شده بود.

«دبورا رامیرز»، یک زن 53 ساله امروز در گفتگو با نشریه آمریکایی نیویورکر اعلام کرد برت کاوانا در دهه هشتاد میلادی او را مورد آزار جنسی قرار داده است. این درحالی است که کاوانا هر دوی این اتهامات را تکذیب کرده است.

فورد قرار است روز پنجشنبه در دادگاه درباره این اتهامات جنسی شهادت دهد. دونالد ترامپ پیش از این هم از نامزد پیشنهادی خود حمایت کرده و گفته بود: از نظر من کاوانا حتی یک لکه کوچک هم در کارنامه خود ندارد.

برت کاوانا، قاضی محافظه کار و نامزد معرفی شده ترامپ در آستانه تایید سنا برای حضور در دیوان عالی آمریکا بود که یک استاد دانشگاه زن در ایالت کالیفرنیا او را به فساد اخلاقی در چهار دهه پیش متهم کرد.