آمادگی لیبی برای فراهم کردن شرایط انتخابات

«فائز السراج» در نشستی درباره لیبی که در نیویورک برگزار شد، گفت که روند دموکراسی در لیبی منحصرا با مجلس نمایندگان طبرق پیش نخواهد رفت.

السراج افزود که دولت وی تمامی خواسته‌های کمیته عالی انتخابات را تأمین و فضای مناسب برگزاری انتخابات سالم و شفاف تحت نظارت سازمان و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مربوطه را فراهم خواهد کرد.

گروه‌های لیبی در ماه می گذشته تحت نظارت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس نشستی را تشکیل و طی آن بیانیه‌ای موسوم به «اعلامیه پاریس» صادر و درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی لیبی در روز ۱۰ دسامبر(۱۹ آذر) توافق کردند.

وی در ادامه تصریح کرد که تحقق ثبات در لیبی به نفع امنیت کل منطقه است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، رئیس دولت وفاق ملی لیبی همچنین خواستار اقدام عملی جامعه جهانی برای پایان دادن به درد و رنج مردم لیبی شد و بر اتحاد موضع بین‌المللی و توقف دخالت‌های منفی برخی کشورها و جانبداری آنها از برخی گروه‌ها در داخلی لیبی تأکید کرد.

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی در روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ یک نقشه راه ارائه کرد که در آن بر اجرای انتخابات تا پایان سال ۲۰۱۸ تأکید شده است.

طرابلس پایتخت لیبی از چند هفته قبل شاهد درگیری بین گروه‌های مسلح وابسته به دولت وفاق ملی و گردان موسوم به «اللواء السابع» است که تا کنون دستکم ۱۱۵ نفر در این درگیری‌ها کشته و ۳۸۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.