اختلاف بر سر اعطای تابعیت پاکستانی به افغان ها

«نفیسه شاه» عضو ارشد حزب مردم در مجلس ملی، وعده عمران‌خان برای دادن تابعیت به مهاجران افغانستانی را غیر قابل اجرا دانست.

وی افزود: عمران‌خان بدون توجه به احساسات مردم پاکستان و به ویژه مردم کراچی با اعلام تابعیت برای اتباع افغانستانی به آنان توهین کرده است.

نفیسه شاه تأکید کرد: عمران‌خان باید به نظر مردم کراچی احترام می‌گذاشت.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان از برپایی نظام اسلامی مانند مدینه در زمان پیامبر صحبت می‌کند اما توجهی ندارد که هزاران پاکستانی که سال‌ها است در عربستان سکونت دارند هنوز موفق به دریافت تابعیت این کشور نشده‌اند.

عضو ارشد حزب مردم اظهار داشت: دولت پاکستان قبل از چنین اقدامی باید آمار دقیق اتباع افغانستانی و بنگلادشی را مشخص کند.

«حنا ربانی» عضو دیگر حزب مردم با غیر مسئولانه دانستن سخنان عمران‌خان تأکید کرد: وی باید توجه کند که رهبر یک حزب نیست بلکه نخست وزیر پاکستان می‌باشد.

«اختر مینگل» رئیس حزب ملی بلوچستان با اعتراض به تصمیم عمران‌خان اظهار داشت: وی می‌خواهد پاکستان را تبدیل به یک یتیم‌خانه جهانی کند.

مینگل تأکید کرد: مردم بلوچستان از حقوق اولیه خود محروم هستند و دولت پاکستان نباید با دادن تابعیت به اتباع بیگانه به مشکلات کشور اضافه کند.

«شیرین مزاری» وزیر حقوق بشر و عضو حزب تحریک انصاف در پاسخ به اعضای اپوزیسیون گفت: دولت قبل از اجرای هر تصمیمی با مخالفان مشورت خواهد کرد.

عمران‌خان در سفر به کراچی اعلام کرده بود که به فرزندان مهاجران افغانستان و بنگلادشی که در پاکستان به دنیا می آیند تابعیت پاکستانی داده می شود.