به گزارش ایسنا، هفت ديپلمات و سفير برجسته انگليسي براي نخستين بار از تحولات "بهار عربي" به مناسبت سالگرد آغاز اين تحولات سخن گفتند.

براساس گزارش تهیه شده از سوی وزارت خارجه انگلیس این دیپلمات‌های انگلیسی نسبت به وقوع انقلاب‌ها در جهان عرب ابراز شگفتی کردند چرا که این انقلاب‌ها توانست ملت‌ها را از چنگال ظلم و استبداد نجات دهد.

تام فیلیپس، سفیر انگلیس در عربستان عنوان داشت: چه کسی از ما یک سال قبل پیش‌بینی می‌کرد که شاهد سقوط نظام زین‌العابدین بن علی رئیس جمهوری مخلوع تونس، حسنی مبارک رئیس جمهوری سابق مصر و معمر قذافی رهبر سابق لیبی باشیم.

وی در ادامه افزود: چه کسی حدس می‌زد که علی عبدالله صالح از قدرت کناره‌گیری کند.

فیلیپس همچنین عنوان داشت: برای من بهار عربی به معنای تغییری بی سابقه است و رهبران این کشورها با استفاده از این فرصت می‌توانستند حسن نیت خود را به ملتشان از طریق تحقق درخواست‌های مردم نشان دهند.

سفیر انگلیس در بحرین نیز عنوان داشت: بحرین بیشترین تاثیر را از بهار عربی گرفت. بعد از دوره‌ای تاریخی در این کشور به نظر می‌رسد امید اصلاحات در بحرین به وجود آمده است.

سفیر انگلیس در امارات نیز عنوان داشت: مساله تعجب برانگیز مشارکت انگلیس و امارات در یاری رساندن به ملت لیبی برای رهایی یافتن از ظلم بود.

سفير انگليس در كويت نيز عنوان داشت: بهار عربي نشان داد كه ملتها همواره ميتوانند مسير خود را مشخص كنند.