نیروهای آمریکا برای خروج از التنف سوریه آماده می شوند

 نیروهای آمریکایی، پایگاه التنف در مرزهای جنوبی سوریه را به مقصد شمال شرق این کشور ترک می‌کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: روسیه و آمریکا برای خروج نظامیان آمریکایی و گروه های تروریستی وابسته به آمریکا از پایگاه نظامی التنف در مرزهای سوریه با عراق و اردن به توافق رسیدند.
روسیه سال گذشته اعلام کرد که پایگاه نظامی آمریکا در منطقه التنف سوریه غیرقانونی بوده و به علت فعالیت این مرکز نظامی، دهها هزار پناهجوی سوری نمی توانند کمک های انسانی دریافت کنند.
التنف نام روستایی راهبردی و مهمی است که در صحرای سوریه (البادیه) در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن واقع شده است.
روزهای آینده عملیات خالی شدن این پایگاه با خروج نیروهای مسلح وابسته به آمریکا آغاز و مقدمات خروج نیروهای آمریکایی از آن به مقصد شمال شرق سوریه فراهم می‌شود.
این منابع افزودند: خروج گروه‌های مسلح از این منطقه مرزی، شبیه عملیات انتقال تروریست ها از دیگر مناطق مانند درعا، قنیطره و غوطه شرقی براساس توافق با ارتش سوریه است.
براساس این توافق، همه افراد مسلح فعال در این منطقه و وابسته به نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف باید از این منطقه خارج شوند و افراد مسلحی که مایل به بازگشت به آغوش کشور باشند می توانند به روند آشتی ملی بپیوندند.
افراد مسلحی که از پیوستن به آشتی ملی خودداری کنند باید به شهر جرابلس در شمال سوریه منتقل شوند.
براساس توافق روسیه و آمریکا اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه باید برچیده شود.
با این وجود حدود 80 هزار آواره سوری که بیشتر آنها از حامیان دولت سوریه هستند و در محاصره نیروهای آمریکایی گروه‌های مسلح وابسته به آن قرار دارند به شهرهای خود باز می گردند.
ساکنان این اردوگاه در هفته‌های گذشته بارها به علت تعدی گروه‌های مسلح تظاهرات کرده و خواستار خروج از این بازداشتگاه بزرگ و بازگشت به شهرها و روستاهای خود شدند.
این منابع افزودند: اجرای این توافق به دلیل اختلاف میان گروه‌های مسلح به ویژه جیش العشایر و نیروهای احمد العبدو به تاخیر افتاد.