کسری بودجه 34 میلیارد دلاری عربستان در 2019

«محمد بن عبد الله الجدعان» وزیر دارایی عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری گزارش مقدماتی خود را از ارقام و آمار بودجه‌بندی سال آتی میلادی برای این کشور ارائه داد.

به نوشته روزنامه الریاض، وی گفت که بودجه عربستان سعودی در سال 2019 هزار میلیارد و صد و شش میلیون ریال سعودی (294 میلیارد دلار) خواهد بود که با کسری صد و بیست و هشت میلیارد ریال سعودی (34 میلیارد دلار) مواجه است که نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش یافته است.

به گفته‌ی وی پیش‌بینی می‌شود در آمد عربستان در سال پیش رو 978 میلیارد ریال (260 میلیارد دلار) باشد که رشد شش درصدی را نشان می‌دهد و همچنین هزینه‌ها نیز هفت درصد افزایش می‌یابد.

وزیر دارایی عربستان در ادامه مدعی شد که طبق پیش‌بینی‌ها کسری بودجه این کشور تا سال 2023 به رفم صفر برسد.

او همچنین از رشد اقتصادی 2.3 درصد برای سال آتی خبر داد. بودجه سال 2019 هنوز به تصویب هیأت وزیران نرسیده است و جزئیات و ردیف بودجه دستگاههای مختلف هنوز مشخص نیست.

تلاش عربستان برای کاهش کسری بودجه خود در حالی است که به در ماه آگوست گذشته شخصیت «بوغانم» که همانند شخصیت «مجتهد» در توئیتر اقدام به افشاگری در امور داخلی عربستان می‌کند؛ از افزایش قیمت سوخت و معیانات و همچنین افزایش مالیات برای کاهش کسری بودجه خبر داده بود.