هشدار آمریکا به روسیه برای نابود کردن سامانه موشکی

چند روز بعد از اظهارات جنگ‌طلبانه وزیر کشور آمریکا مبنی بر توانایی نیروی دریایی این کشور برای محاصره کردن روسیه، حالا نماینده واشنگتن در ناتو اظهارنظر جنگ طلبانه دیگری علیه مسکو مطرح کرده است.

به نوشته رویترز، «کِی بایلی هاتچیسون» در کنفرانس خبری امروز سه شنبه در بروکسل مقر ناتو روسیه را به تلاش برای ساخت سامانه «ممنوعه» موشکی کروز متهم کرده است.

به ادعای مقام‌های آمریکا، روسیه به دنبال نقض معاهده و توافق‌های امضا شده این کشور با آمریکا در جریان جنگ سرد است تا بتواند قابلیت حمله اتمی به اروپا در یک مدت زمان کوتاه را داشته باشد، اتهامی که مسکو بارها آن را رد کرده است.

نماینده واشنگتن در ناتو تاکید کرد که واشنگتن متعهد به حصول به راه‌حل دیپلماتیک در خصوص معاهدات امضا شده بین این کشور با روسیه در جریان جنگ سرد است اما با این حال، در صورت ادامه ساخت سامانه‌های موشکی برد متوسط توسط روسیه، آمریکا برای اقدام نظامی علیه این سامانه‌ها آمادگی دارد.

این مقام آمریکایی گفت: «ما به توانمندی به منظور هدف قرار دادن (سامانه) موشکی (روسیه) که می‌تواند کشورهای ما در (ناتو) را هدف قرار دهد، نگاه خواهیم کرد و آن را بررسی خواهیم کرد».