تأکید رئیس پارلمان عربی بر حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای

«مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی امروز چهارشنبه در نشست پارلمان که در مقر اتحادیه عرب در قاهره با محوریت «قدس پایتخت ابدی فلسطین» در حال برگزاری است، به ایراد سخن پرداخت.

السلمی بر پایبندی پارلمان عربی به حل سیاسی بحران در تعدادی از کشورهای عربی از جمله سوریه و حفظ وحدت و استقلال این کشور تأکید کرد.

وی رهبران لیبی را به عمل به مسئولیت تاریخی برای حل‌وفصل سیاسی بحران این کشور به منظور حفظ وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی آن و عدم اعطای اجازه به بیگانگان برای مداخله در امور داخلی این کشور، فراخواند و گفت که پارلمان عربی امروز بیانیه‌ای درباره تحولات خطرناک لیبی صادر خواهد کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌‌السابع»، رئیس پارلمان عربی درباره یمن نیز بر پایبندی به حمایت از مشروعیت یمن و ائتلاف عربی جهت آنچه بازگرداندن مشروعیت در یمن خواند، تأکید و مخالفت خود با اقدامان جنبش انصارالله را اعلام کرد.

السلمی حمایت از عراق برای بازسازی مناطق آزادشده و حرکت در مسیر برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق را مورد تأکید قرار داد.

وی گفت که پارلمان عربی به اجرای برنامه‌های خود برای حمایت از پایداری ملت فلسطین و یاری قدس به خصوص در پرتو مصوبات آمریکا علیه ملت فلسطین و سرزمین آن، ادامه خواهد داد همچنانکه اراده ملت مقاوم فلسطین نیز که طی بیش از هفتاد سال گذشته در معرض ظلم و ستم و سیاست گرسنه‌سازی قرار داشته است، هرگز نخواهد شکست و این ملت هرگز از سرزمین و مقدسات خود کوتاه نخواهد آمد.