کابوس شبانه خوابِ صهیونیست‌ها را ربود

مرز نوار غزه و فلسطین اشغالی از دهم فروردین‌ماه امسال (1397) و با آغاز راهپیمایی‌های بازگشت «ناآرام» شد و تا کنون بیش از 190 فلسطینی در تظاهرات این منطقه به شهادت رسیده‌اند و تعداد زخمی‌ها به بیش از 19 هزار نفر رسیده است.

بر اساس گزارش روزنامه فلسطینی «الایام» ، فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در ادامه خلق شیوه‌های مبارزاتی جدید، حدود سه هفته پیش واحدهایی به نام تشویش شبانه تشکیل دادند که مأموریت آنها ایجاد رعب و سر و صدا برای دهها نظامی و صدها شهرک‌نشین اسرائیلی مجاور غزه با آغاز شب است.

با آغاز هر شب، دهها جوان فلسطینی در مرز غزه شروع به کوبیدن طبل و سر دادن آواز می‌کنند و تعداد دیگری از آنها بالون‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌ها میفرستند.

در ادامه این گزارش آمده است سه‌شنبه شب (دیشب) حدد 300 جوان فلسطینی در فاصله چند ده متری از نوار مرزی میان غزه و فلسطین اشغالی حاضر شدند و شروع به نواختن طبل و سر دادن آواز و امثال آن کردند.

در همین راستا «رونی کِرِن» سخنگوی شورای محلی گذرگاه «کرم ابوسالم» در مرز غزه اعلام کرد تظاهرات شبانه یک کابوس است، آنها با پرتاب بمب‌های صوتی شروع کردند و موضوع واقعا ترسناک است.

کمیته راهپیمایی‌های بازگشت اعلام کرده تشکیل واحدهای یاد شده آغاز مرحله‌ای جدید در این تظاهرات است، تظاهراتی که خواستار رفع محاصره غزه و تثبیت حقوق آوارگان فلسطینی است.