دمکراتیک سوریه: مناطق خود را به دولت تحویل نمی دهیم

رسانه های کردی سوریه به نقل از مظلوم کوبانی اعلام کردند: مناطقی که نیروهای دمکراتیک آزاد کرده با خون بوده و این موضوع برای معامله و چانه زنی نیست و آن را به دولت تسلیم نمی کنیم.
وی اظهار داشت: همه زیرساخت ها از جمله سد تشرین، سد طبقه و چاه های نفت در استان های دیرالزور و الحسکه ثروت های ملی است و باید منافع آن عادلانه به اقشار ملت و به همه مناطق سوریه برسد.
کوبانی تصریح کرد: حکومتی که بتازگی در منطقه روج آفا (غرب کردستان) در عین عیسی در حومه الرقه تشکیل شد وظیفه دفاع از این مناطق را بر عهده دارد و در ژنو و غیر آن درباره آن مذاکره می کند.
وی بدون اشاره به حق حاکمیت دولت مرکزی سوریه بر تمامی اراضی سرزمینی این کشور مدعی شد: سوریه بدون مناطق شمال شرق خود نمی تواند زندگی کند، ولی شمال شرق می تواند زنده بماند و این حکومت سوریه است که به این مناطق نیاز داد.
نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) که یگان های مدافع خلق ستون فقرات آن را تشکیل می دهند، بر مناطق گسترده ای از شمال شرق این کشور مسلط هستند.
این نیروها مورد حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا هستند و دخالت های واشنگتن تاکنون از مذاکرات آن ها با حکومت سوریه جلوگیری کرده است.