کشته شدن یک نظامی آمریکایی در افغانستان

ژنرال «جوزف وتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در حالی کشته شدن هفتمین نظامی آمریکایی در افغانستان را اعلام کرد که گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که شمار تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان از این شمار بیشتر است.

وتل بدون ارائه جزئیات به خبرنگاران مستقر در ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که یک نظامی آمریکایی دیگر در حین درگیری با مخالفان مسلح دولت کابل کشته شده است.

در حال حاضر بیش از 16 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و بیش از 2 هزار و 400 نظامی آمریکایی نیز در جنگ افغانستان، طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا کشته شده‌اند.

نیروهای آمریکایی و ناتو در قالب ماموریت «حمایت قاطع» مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را بر عهده دارند اما با این حال این نیروها در درگیری با طالبان تلفات شدیدی را متحمل شدند و به عقیده وتل شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در حال افزایش است و نیروهای افغان را به «سربازی با بینی خونین» تشبیه کرد که همچنین ایستاده و می‌جنگد.

روز گذشته نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یک هواپیمای ترابری ارتش این کشور موسوم به «ای سی-130» در ولایت «ننگرهار» واقع در شرق افغانستان به دلیل نقص فنی سقوط کرده است.

مقامات آمریکایی تصریح کردند که بر اثر این سقوط 6 نظامی آمریکایی و 5 پیمانکار وزارت دفاع آمریکا کشته شدند.