وقوع آتش سوزی گسترده در جنوب مصر

منابع مصری گزارش دادند که «سرعت باد به انتقال آتش از منطقه عین الشیشلانه به منطقه عین النبق در داخل روستا» کمک کرده است و نیروهای آتش‌نشان و اطفاء حریق ناچار شده‌اند تجهیزات زیادی را به محل حادثه ارسال کنند. 

وبگاه خبری الیوم السریع امروز شنبه به نقل از سرلشگر «محمد الزملوط» استاندار «الوادی الجدید» نوشت که ریاست جمهور و نخست‌وزیری مصر حادثه را پیگری می‌کنند و دستور داده شده که چهار بالگرد نیروهای مسلح و 30 خودرو اطفای حریق برای پشتیبانی از دو استان اسیوط و سوهاج به محل حادثه اعزام شود.

طبق گزارش‌های اولیه، پیشتر «نُه خودرو حمل آب، پانزده خودرو آتش‌نشان از مراکز مختلف دراستان  شهرستان و خارج از آن به منطقه اعزام شده بود».

الزملوط با بیان اینکه آتش ابتدا در مساحتی محدود در مناطق زراعی شروع شده سپس به مناطق مسکونی نزدیک شده است، گفت که میان مناطق زراعی و مسکونی، خطی حائل اجاد شده تا با رسیدن نیروهای امداد از آسمان، حریق به کنترل در آید. 

وبگاه خبری  اونا مصر نیز به نقل از الزملوط گزارش داد، «جشن‌هایی که قرار بود از روز جمعه به مناسبت عید ملی در استان الوادی الجدید برگزار شود، با توجه به حریق بزرگ در روستای الراشده که 20 فدان (واحد سنجش مساحت در مصر؛ برابر با هشت هکتار) درخت و نخل را سوزانده، لغو شده است».