پیوستن گروه‌های آشتی ملی سوریه به مبارزه با داعش

در کنار ارتش سوریه در این منطقه، گروه‌هایی از نیروهای مسلح حضور داشتند که پیشتر در استان درعا واقع در جنوب سوریه به وضعیت آنان رسیدگی شده بود و با دمشق مصالحه کردند.

پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که گروه‌های عضو روند آشتی ملی بار دیگر به صحرای سویداء آمده‌اند تا کنار ارتش سوریه علیه تروریست‌ها بجنگند.

به گفته عنب بلدی، نزدیک به ۱۰۰ نفر از این نیروها که وابسته به لشکر پنجم در درعا بودند، به سویدا آمده‌اند.

پایگاه معارض «السویداء ۲۴» اما اعلام کرد که حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای لشکر پنجم که بیشتر آنان از ساکنان شهر «بصری الشام» بودند، وارد شرق سویداء شدند.

السویداء ۲۴ اعلام کرد که در رأس این افراد «سامر الحمد» از فرماندهان سابق گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» حضور داشته است و دو روز پیش وارد دیرالزور شدند.

گفته می‌شود که احتمالا ۴۰۰ نفر دیگر از لشکر پنجم برای مشارکت در نبرد علیه داعش در کنار ارتش سوریه تا چند روز آتی وارد سویداء خواهند شد.

نیروهای لشکر پنجم تا دو ماه پیش در کنار ارتش سوریه در سویداء حضور داشتند، ولی به خاطر مشکلاتی که با گروههای حاضر در سویداء پیش آمد، به مقرهای خود در درعا بازگشتند.

در حال حاضر ارتش سوریه به صورت روزانه مواضع عناصر داعش در سویداء را بمباران می‌کند و این گروه را در ارتفاعات صعب العبور «الصفا» محاصره کرده است.

در صورتی که ارتش سوریه بتواند عناصر داعش را در این منطقه از بین ببرد، توانسته است به حضور این گروه در جنوب این کشور پایان دهد.