اعتراضات به انتصاب کاوانا در سمت قاضی دیوان عالی آمریکا

یک سوم مردان شاغل در دیوان عالی آمریکا با اتهام مبادرت به رفتارهای غیراخلاقی مواجه هستند.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی افزود: با توجه به تایید صلاحیت برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی، اکنون یک سوم مردانی که در تفسیر قوانین آمریکا حرف آخر را می زنند، به ارتکاب رفتارهای غیراخلاقی متهم شده اند.

سنا روز شنبه با وجود اتهاماتی که درباره سوءرفتار کاوانا با چند زن وجود داشت، به عضویت وی در عالی‌ترین دادگاه آمریکا رای اعتماد داد. از همه مهمتر اینکه پروفسور کریستین بلازی فورد، در کمیته قضایی مجلس سنا شهادت داده بود کاوانا در دوران نوجوانی، وی را هدف آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

کاوانا به کلارنس توماس که از سال 1991 [1370] در دیوان عالی آمریکا بر مسند قضاوت نشسته است، پیوست. وی در حالی این منصب را در اختیار دارد که آنیتا هیل شهادت داده است زمانی که برای او کار می کرد هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. در سال 2016 [1395] یک زن دیگر اعلام کرد توماس در یک مهمانی رسمی شام در سال 1999 [1378] او را آزار داده است.

شونا توماس، مدیر اجرایی گروه آلترا وایولت معتقد است پس از تایید کاوانا، دیوان عالی آمریکا به یکی دیگر از نهادهای بدنام تبدیل خواهد شد، جایی که زنان احساس نخواهند کرد با یک دادرسی عادلانه مواجه خواهند بود. هم کاوانا و هم توماس اتهاماتی را که ضد آنها مطرح می شود، رد کرده اند. ترکیب جدید دیوان عالی آمریکا پیروزی بزرگی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، محسوب می شود که خود نیز از سوی چند زن به ارتکاب رفتارهای غیراخلاقی متهم شده است.