پوتین برای پذیرایی از میهمان ویژه آماده می‌شود

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی برای سفر به روسیه دعوت شده است. ما به مجرد اینکه جزئیات این سفر از طریق مجاری دیپلماتیک مورد توافق قرار بگیرند بیانیه‌ای مرتبط با آن منتشر خواهیم کرد. تاریخ، محل و فرمت این نشست در دست برنامه ریزی قرار دارد.

پسکوف در عین حال اظهار کرد که تدارکی برای نشستی میان ولادیمیر پوتین با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس‌های بین‌المللی آتی انجام نشده است.

پسکوف تصریح کرد: تا جایی که ما می‌دانیم در چند ماه آینده یکسری رخدادهای بین‌المللی مهم اتفاق خواهند افتاد و به صورت نظری هم پوتین و هم ترامپ در آنها شرکت می‌کنند. با این حال هیچ تدارکی و هیچ ابتکاری در زمینه انجام چنین نشستی وجود ندارد.

سخنگوی کرملین اظهار کرد: گزارش‌ها از لاهه درباره متهم کردن روسیه به مداخله در امور سازمان منع تسلیحات شیمیایی سند و مدرک نیستند. ادعاهای هلند و آمریکا درباره حملات سایبری انجام شده از سوی مسکو نمی‌توانند دلیلی برای تغییر پرسنل در داخل وزارت دفاع روسیه باشند.

روز پنجشنبه وزیر دفاع هلند گفت: چهار روسیه‌ای از این کشور در تاریخ 13 آوریل به اتهام تلاش برای حمله سایبری به سازمان منع تسلیحات شیمیایی اخراج شدند و آمریکا نیز اعلام کرد که هفت مامور اطلاعاتی روسیه را به اتهام دسیسه چینی برای هک سازمان‌های بین‌المللی و آمریکایی و کانادایی متهم کرده است.

پسکوف گفت: نباید یک چنین اطلاعاتی با یک چنین ماهیتی پایه و اساس تصمیم‌گیری درباره تغییر پرسنل وزارت دفاع روسیه باشند.