۱۰ تروریست دیگر در عملیات ارتش مصر در العریش کشته شدند

ارتش مصر امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در نتیجه درگیری و تبادل آتش بین نیروهای امنیتی و تروریست‌ها در منطقه العریش، ۱۰ تروریست کشته شدند.

بخش امنیت ملی مصر اعلام کرد که اطلاعاتی بدست آورده بود که نشان می‌داد ۱۰ نفر از تروریست‌ها در یکی از مزارع دور افتاده در منطقه العریش مخفی شده و قصد اجرای عملیات تروریستی را دارند که نیروهای امنیتی نیز به این تروریست‌ها حمله کرده و آنها را هدف قرار دادند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، در این درگیری ۱۰ تروریست کشته شدند و سه اسلحه خودکار، سه اسلحه ساچمه‌ای و سه بمب دست‌ساز آماده انفجار و مقادیری مهمات نیز کشف و ضبط شد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح روز دوشنبه‌ (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۲ تروریست از جمله ۲۶ نفر از تکفیری‌های بسیار خطرناک در عملیات ارتش در شبه‌جزیره سیناء کشته شدند و ۷ مخفیگاه تروریست و ۲۸ خودروی آنها نیز منهدم شد.

عملیات‌های ارتش مصر علیه گروه‌های تروریستی در سیناء در حالی است که روزنامه قطری «العربی‌الجدید» دو روز پیش به نقل از یک منبع قبیله‌ای مصر نوشت که طی چند روز گذشته ده‌ها نفر از اعضای جدا شده القاعده در دو منطقه جنوب رفح و شیخ زوید  در استان شمال سیناء همزمان با عملیات ارتش مصر علیه مکان‌های تجمع این عناصر، به گروه «ولایت سیناء» ملحق شده‌اند.

این منبع پیش‌بینی کرد که روزهای آینده شاهد افزایش روند عملیات‌ها علیه نیروهای ارتش در جنوب رفح و شیخ زوید خواهد بود به خصوص اینکه عناصر جدیدی که به ولایت سیناء پیوسته‌اند انگیزه زیادی برای انتقام‌گیری از نیروهای ارتش مصر دارند.