به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی اکرم شهيديا سخنگوي نخست وزير پاکستان در همين خصوص تصريح کرد که اين بسته حاوي ميکروب سياهزخم در ماه اکتبر از جانب يک استاد دانشگاه به دفتر گيلاني ارسال شده است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ‌کس از میکروب سیاه زخم ارسال شده، آسیب ندیده است.

" شورای تحقیق علمی و صنعتی پاکستان " به درخواست دفتر نخست وزیر این کشور به بررسی این بسته مشکوک پرداخت. نتایج بررسی این شورا، وجود میکروب سیاه زخم در پودر سفیدرنگ موجود در این بسته را تایید کرده است.

شهیدیا با اشاره به این‌که مقامات مجری قانون، خانم زلیخا، استادیار دانشگاه " جمشرو " واقع در ایالت سند را فرستنده این بسته معرفی کرده‌اند، از ارائه توضیح بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

حکیم خان یکی از ماموران ارشد پلیس در اسلام آباد با رد وجود هر گونه اطلاعاتی در خصوص مظنون این حادثه افزود، تا کنون در این خصوص کسی دستگیر نشده است.

وی با ادعای این‌که دفتر نخست وزیری به تازگی پلیس را در جریان این قضیه قرار داده است، افزود، روز سه‌شنبه(۱۱ بهمن، ۳۱ ژانویه) یک پرونده جنایی در این خصوص تشکیل شده است.

حکیم خان افزود، این بسته از یک دفتر پستی کوچک در دانشگاه جمشرو ارسال شده بود و یک تیم برای تحقیق و بررسی بیشتر در این خصوص به این دانشگاه اعزام شده است.

اين نخستين مورد از تهديد تروريستي بيولوژيک در پاکستان به شمار نميرود. در نوامبر ۲۰۰۱ نيز بستههاي حاوي ميکروب سياه زخم به سه مرکز خصوصي از جمله دفتر روزنامه جنگ، بزرگترين روزنامه اردو زبان پاکستان، در کراچي ارسال شده بودند.