آنجلو داندی، مربی افسانه ای محمد علی کلی مشت زن پرآوازه، در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

به گزارش افکار نیوز به نقل از بی بی سی، آقای داندی که ساکن فلوریدای آمریکا بود، به مدت ۲۰ سال مربی محمد علی کلی بود و در کنار او در بسیاری از مسابقات افسانه ای حضور داشت، به طوری که نام او و محمد علی اغلب جدا ناشدنی به نظر می رسید.

سبک ویژه داندی در مربیگری، او را به مرد کرنر یا متخصص به گوشه رینگ بردن معروف کرده بود. هنگامی که او محمد علی را در مسابقه تاریخی اش در برابر جو فریزر تر و خشک کرد، بیشتر تماشاگران به پندهای او در زمان های استراحت دلبسته بودند تا مشت های گره کرده محمد علی.

خیلی ها هنوز هم مغز داندی در بدن محمد علی را علت پیروزی های درخشان بوکسور افسانه ای دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی می دانند.

بسیاری از علاقمندان قدیمی به ورزش بوکس، خاطره پیروزی محمد علی در مسابقه با جو کلمن در لندن را معجزه دندی ارزیابی می کنند.

این مربی مشت زنی، ۹۰ سال پیش در فیلادلفیای آمریکا بدنیا آمد، او جدا از مربیگری محمد علی، سابقه کچ کردن مشت زن های بین المللی بسیاری را در کارنامه خود داشت، بوکسورهایی چون شوگر ری لئونارد، جرج فورمن و جیمی الیس.

او همین چند روز پیش در جشن تولد مفصلی که به مناسبت ۷۰ سالگی محمد علی برگزار شده بود حضور یافت. اما روز چهارشنبه اول فوریه به علت ناراحتی در ناحیه سینه به بیمارستان منتقل شد و ساعاتی بعد به علت سکته قلبی درگذشت.