«جبران باسیل»: با حزب‌الله لبنان را نجات دادیم

«جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان و رهبر «جریان ملی آزاد» این کشور گفت که دولت لبنان با کمک جنبش حزب‌الله توانست این کشور را نجات دهد.

او شنبه طی سخنرانی در مراسمی به همکاری حزب‌الله و دولت این کشور در جنگ علیه تروریسم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «با حزب‌الله موفق شدیم از لبنان حمایت کنیم».

وزیر امور خارجه لبنان افزود: «امروز نیز ما باید لبنان را از فروپاشی اقتصادی احتمالی حمایت کنیم. اگر نتوانیم این مسئله را پشت سربگذاریم می‌تواند به راحتی به کشور آسیب برساند».

ارتش لبنان و حزب‌الله یک سال پیش موفق شدند داعش را از مرز‌های شمالی و شرقی دور کنند و به حضور چندین ساله آن در این مناطق پایان دهند.

جبران باسیل در مورد تشکیل کابینه نیز گفت:: «با حزب‌الله به توافق رسیدم و سید [حسن نصرالله]فردی راستگو است؛ هرگاه وعده‌ای داده به آن عمل کرده است. مردم از ما عمل می‌خواهند تا به ما باور کرده و به ما ملحق شوند.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های خود درباره فساد موجود در لبنان هشدار داد و گفت که مبارزه با فساد از اولیت‌ها باید باشد.

سید حسن نصرالله همچنین گفته است: «اقدام به تشکیل دفتر یا هیئتی در حزب خواهیم نمود که مأموریت آن پیگیری فساد و تلاش برای مبارزه با آن است، مبارزه با فساد را از خودمان آغاز خواهیم نمود و متعهدیم که حزب الله پاک باقی مانده و در هیچ فسادی مداخله نداشته باشد».