نیروی‌های فضایی روسیه و چین حسادت ترامپ را برانگیخت!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نیروی فضایی برای واشنگتن ضرورت دارد زیرا دشمنان برجسته این کشور، روسیه و چین پیش از آمریکا به آن دست یافته‌اند.

رئیس جمهور آمریکا در یکی دیگر از سخنرانی‌های «آمریکا را دوباره قدرتمند کنیم» این بار در ریچموند ایالت کنتاکی همانند همیشه با اشتیاق به سخنرانی درباره ایجاد نیروی جنگی فضایی پرداخت. ترامپ با مباهات درباره رکورد 700 میلیارد دلاری خود برای بودجه نظامی صحبت کرد که می‌تواند بازسازی کامل ارتش آمریکا را به همراه داشته باشد و تصمیم گرفت تا به یک بحث تبلیغاتی برای نیروی فضایی بپردازد.

ترامپ نیروی فضایی را اینگونه توصیف کرد: بسیار معمول است، هر کجا که می‌روم زمانی که درباره نیروی فضایی حرف می‌زنم با بیشترین تشویق‌ها روبرو هستم.

او در ادامه به توضیح ضرورت وجود نیروی فضایی پرداخت. رئیس جمهور آمریکا گفت: زیرا همانهایی که نهاد دفاعی آمریکا  به عنوان دشمنان اصلی ما معرفی می‌کند، پیش از این دستیابی به آن (نیروی فضایی) را شروع کرده‌اند. روسیه پیشتر آن (نیروی فضایی) را شکل داده است، چین نیز آن را شکل داده است. آنها اینکار را شروع کرده‌اند اما ما بهترین افراد را در جهان داریم، ما بهترین تجهیزات در دنیا را ساختیم، ما بزرگترین موشک‌ها، تانک‌ها و کشتی‌های دنیا را ساخته‌ایم.

راشاتودی در این مطلب با تمسخر ترامپ نوشت: از این سوال که چگونه ترامپ قصد دارد از بهترین تانک‌ها و موشک‌های دنیا در فضا استفاده کند! صرف نظر می‌کنیم.

بنا به گزارش راشاتودی، در واقع سالهای زیادی است که روسیه نیروی فضایی دارد و به تازگی نیروی فضایی خود را با نیروی هوایی یکپارچه کرده است تا نیروی هوافضای خود را شکل دهد. آمریکا نیز از دهه 1980 میلادی از نیروی فضایی استفاده می‌کند با این حال تفاوت نیروی فضایی روسیه و آمریکا در اهداف ماموریتی آنها است. نیروی فضایی روسیه به منظور مشاهده اجرام فضایی، شناسایی تهدیدات فضایی نسبت به روسیه و در صورت ضرورت مقابله با آن شکل گرفت.

به نوشته راشاتودی، آنچه ترامپ می‌خواهد با نیروی فضایی آمریکا به آن برسد این است که بتواند توانایی‌های دشمنان را تخریب، انکار، نابود یا دستکاری کرده تا از این طریق به منافع آمریکا دست یابد. حفاظت از شیوه زندگی آمریکایی‌ها یک تعریف ساختگی است که واشنگتن به بهانه آن جنگ‌های زیادی را به راه انداخته است.

ترامپ برای اولین بار سال گذشته در جریان یک سخنرانی در میان هوادارانش، ایده تشکیل نیروی فضایی آمریکا را مطرح کرد و از آن زمان تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف از این ایده حمایت کرده است. اما وی در  سال جاری، این ایده را از حالت شعار خارج کرد و رسماً به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دستور داد برای تشکیل نیروی فضایی آمریکا به عنوان یک شاخه نظامی مستقل اقدام کند.