معاون وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر بحرین دیدار کرد

«جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا با «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست‌وزیر بحرین دیدار کرد.

آل خلیفه در این دیدار روابط بحرین و آمریکا را روابط استراتژیک، تاریخی و قوی خواند و تحولات به وجود آمده در زمینه همکاری دو کشور در سایه سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از دوستان و متحدان منطقه‌ای را ستود.

وی افزود که همکاری آمریکا با دوستان و متحدان منطقه‌ای به منظور برقراری امنیت و ثبات، امری ضروری است و عربستان سعودی نیز یکی از ارکان مهم ثبات جهانی و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین متحد آمریکاست و حمایت از آن نیز به منزله حمایت از ماست.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، آل خلیفه همچنین بر تمایل بحرین برای توسعه همکاری با آمریکا و تفاهم و هماهنگی مشترک با این کشور در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و همکاری‌های نظامی، سیاسی و امنیتی را مورد اشاره قرار داد.

معاون وزیر خارجه آمریکا نیز اهتمام دولت بحرین به روابط دوجانبه و تقویت همکاری این کشور با آمریکا را ستود و بر علاقمندی کشور برای تقویت این همکاری‌ّها و دوستی با بحرین تأکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، طرفین درباره «همکاری‌های دوجانبه در مبارزه با تروریسم، مقابله با نفوذ مخرب ایران در منطقه و دیگر مباحث دوجانبه و منطقه‌ای» گفت‌وگو کرده‌اند.