ترامپ تحقیقات مولر را ناعادلانه دانست

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تصمیمی برای متوقف کردن روند تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور ندارد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس در پاسخ به این سوال که آیا او درباره متوقف نکردن تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه قول می‌دهد، گفتاو درباره هیچ مسئله‌ای قول نمی‌دهد. ترامپ افزود: با این حال به شما می‌گویم من تصمیمی برای انجام اینکار ندارم. به نظر من این تحقیقات بسیار ناعادلانه است زیرا هیچگونه تبانی صورت نگرفته است.

او در پاسخ به اینکه چرا قول نمی‌دهد گفت که او نمی‌خواهد که اینکار را بکند. ترامپ گفت: چرا من باید به شما قول بدهم؟ اگر من لازم باشد، قول خواهم داد. من مجبور نیستم به شما قول بدهم.

ترامپ در سخنانش بار دیگر با حمله به تحقیقات در حال انجام رابرت مولر آن را شوخی فریب‌آمیز و «تعقیب توهمات» نامید. برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس یادآور شد تاکنون در جریان تحقیقات پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در حدود 32 نفر متهم یا کناهگار شناخته شده‌اند.

بنا به گزارش‌ها، تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا در حال آماده‌سازی پاسخ‌های مکتوب به سوالات ارائه شده از سوی رابرت مولر است. دفتر مشاور ویژه به دلیل اختلاف با تیم حقوقی ترامپ برای اجبار رئیس جمهور برای پاسخ به سوالات مربوط به تبانی احتمالی با روس‌ها  تعطیل شده است. چندی پیش رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دان مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید پائیز امسال و پس از پایان فرایند انتخاب قاضی جدید دیوان عالی آمریکا از تیم حقوقی کاخ سفید جدا خواهد شد. بسیاری از رسانه‌ها جدایی مک‌گان را به همکاری او با تیم تحقیقاتی رابرت مولر نسبت می‌دهند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در بخشی از مصاحبه خود با دفاع دوباره از ادعای پیشین خود درباره فریب‌آمیز بودن مسئله تغییرات اقلیم اعلام کرد که نمی‌داند که آیا این تغییرات کار انسان است یا خیر، با این حال آب و هوا دوباره تغییر خواهد کرد.

ترامپ در این باره اعلام کرد: فکر می‌کنم چیزی در حال اتفاق است. چیزی در حال تغییر است و دوباره تغییر خواهد کرد. من نمی‌خواهم تریلیون‌ها دلار را صرف کنم. نمی‌خواهم میلیون‌ها میلیون شغل از دست برود. رئیس جمهور آمریکا در نوامبر سال 2012 موضوع تغییرات اقلیم را فریب‌آمیز عنوان کرد و اعلام کرد این مفهوم از سوی چینی‌ها مطرح شده است تا تولیدات آمریکا را غیررقابتی جلوه دهند.