هدر نائورت احتمالا نماینده آمریکا در سازمان ملل خواهد شد

بنا بر گزارش پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به عنوان گزینه جایگزین نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نظر دارد.

پولیتیکو به نقل از نزدیکان رئیس جمهور آمریکا گزارش داد نام نائورت در میان کاندیداهای مختلف از جمله کلی نایت کرافت، جیمی مک‌کورت و ریچارد گرنل، به ترتیب سفرای آمریکا در کانادا، فرانسه و آلمان برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل دیده می‌شود.

نیکی هیلی هفته گذشته از سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به طور ناگهانی استعفا داد و استعفای او موجب تعجب بسیاری شد. ترامپ در این باره اعلام کرد قصد دارد ظرف دو تا سه هفته آینده جانشین هیلی را معرفی کند.

دینا پاول؛ معاون سابق مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا که در ابتدای سال میلادی جاری دولت را ترک کرد از جمله کسانی بود که پیشتر نام او در میان نامزدهای احتمالی برای تصدی مقام نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به چشم می‌خورد. پولیتیکو به نقل از یکی از مدیران اجرایی شبکه خبری فاکس نیوز به انتخاب احتمالی نائورت به عنوان جانشین هیلی اشاره کرد. مقامات کاخ سفید از عملکرد هدر نائورت در مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در دفاع از سیاست‌‌های رئیس جمهور این کشور رضایت دارند.

تا پیش از این، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره جانشین نیکی هیلی مطرح شده بود. پیشتر واشنگتن اگزمینر به نقل از یک منبع آشنا از احتمال تصدی این مقام توسط ریچارد گرنل صحبت به میان آورده بود. چندی پیش نیز ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا اخبار منتشر شده درباره احتمال انتصابش برای این سمت را تکذیب کرد.

 استعفای نیکی هیلی گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره علت این اقدام او مطرح کرد. با وجود اینکه هیلی مسائل خانوادگی را دلیل کناره گیری خود اعلام کرده برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که او احتمالا به دلیل متهم شدن به نقض قوانین کاری از سمت خود استعفا کرده است.