توصیه شاهزاده سعودی به پادشاه

خالد بن فرحان آل سعود، شاهزاده مخالف سعودی، در یک پیام ویدیویی چنین توصیه کرد: از باب نصیحت، بهتر است سلمان بن عبدالعزیز برای حفظ آبرو از قدرت کناره‌گیری کند، لازم نیست چهارمین پادشاه نیز از خاندان سلمان باشد، افرادی هستند که از فرهنگ عالی و انسانی برخوردارند و دارای محبوبیت مردمی هستند، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز آل سعود فردی با اخلاق و دارای همه صفات مناسب است.

پیش‌تر مجتهد وبلاگ‌نویس مشهور سعودی در توییتی نوشت: شاهزاده احمد بن عبدالعزیز آل سعود برای پادشاهی عربستان شایسته‌تر از دیگران است. وی دارای معیار‌های تحصیلی و اخلاقی مناسب است.

شایان ذکر است، ماه پیش ویدئویی منتشر شد که در آن عده‌ای از مخالفان رژیم سعودی هنگام عبور شاهزاده احمد بن عبدالعزیز آل سعود از یکی از خیابان‌های لندن، با سر دادن شعار‌هایی خواستار سرنگونی حکومت آل سعود شدند و از او به سبب اقدامات مخرب این رژیم در منطقه و به خصوص یمن انتقاد کردند.

برادر پادشاه سعودی نیز در پاسخ این فعالان گفت همه خاندان آل سعود به آنچه در جنگ یمن اتفاق می‌افتد، ارتباط ندارند و کسانی که به این اتفاقات مرتبطند، مسئولان کنونی عربستان یعنی پادشاه و ولیعهد او هستند.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز چندی پس از بیان این اظهارات تصمیم به ترک عربستان گرفت و به تبعیدی خودخواسته رفت.