خوش‌فکری کره شمالی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

کره شمالی یک وبسایت تجارت خارجی راه اندازی کرده است که فرصت‌های سرمایه گذاری را در اختیار دیگران قرار می‌دهد. به گفته یک ناظر چینی این اقدام نشان میدهد کره شمالی در تلاش است تا خود را از انزوا رها کرده و تعامل بیشتری با جامعه بین الملل داشته باشد.

وبسایت تجارت خارجی جمهوی خلق کره که در اختیار وزارت روابط اقتصادی خارجی قرار دارد که خبرنگار گلوبال تایمز روز دوشنبه متوجه روی کار آمدن آن به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی، روسی و چینی شد. در این سایت به آدرس www.kftrade.com.kp کالا‌ها و شرکت‌های کره شمالی برای ارتباط با دنیا ارائه شده است.

لو چائو، کارشناس علوم اجتماعی در آکادمی لیائونینگ معتقد است که کره شمالی با این کار در تلاش است تا فضایی مناسبی را برای تجارت و سرمایه گذاری خارجی فراهم کند.

کالا‌های معرفی شده در این سایت شامل لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی، محصولات الکترونیکی، تولیدات صنعتی سبک است و آدرس و مشخصات تولید کنندگان این محصولات در سایت ارائه شده است.

در این سایت از بین ۱۴ پروژه سرمایه گذاری در کره شمالی هفت مورد از آن‌ها مربوط به هتل داری است. سرمایه گذاری هتل نه تنها به رشد صنعت توریسم کره شمالی کمک می‌کند بلکه کمکی به تقویت زیرساخت‌های این کشور است.