ارسال تجهیزات نظامی اسرائیل به مرز‌های غزه

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس، روز پنج شنبه با انتشار کلیپی کوتاه در سایت خود به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد مراقب باشند تا در ارزیابی‌های خود دچار خطا نشوند.

این در حالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته و پس از ۶ ساعت نشست، به ارتش این رژیم دستور داد تا واکنش‌های خود به خشونت‌ها در اطراف دیوار حائل در نوار غزه و اقدامات لازم برای پایان دادن به پرتاب بادبادک‌ها و بالن‌های آتشین را تشدید کند.

همزمان با هشدار القسام به رژیم صهیونیستی، این رژیم نیرو و تجهیزات نظامی بیشتری را به مرز‌های غزه ارسال کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت که اگر حملات از نوار غزه متوقف نشود، آن را به شیوه خود متوقف خواهد کرد.

نتانیاهو این سخنان را در جریان دیدار با فرماندهان ارتش اسرائیل مطرح کرد.

وی افزود: می‌خواهم امروز به شما بگویم که اسرائیل با قدرت واکنش نشان خواهد داد.

پیش از این اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که باید ضربه‌ای سخت به غزه وارد شود.

راهپیمایی‌های بازگشت از سی‌ام مارس گذشته (دهم فروردین) در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس و اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل و همچنین در محکومیت محاصره تحمیلی اسرائیل علیه نوار غزه که از بیش از ۱۲ سال قبل تاکنون ادامه دارد، آغاز شد.

از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون بیش از ۲۰۴ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و حدود ۲۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

سفر یک هیئت امنیتی مصری به نوار غزه

یک هیئت امنیتی مصری ظهر پنج‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده از طریق گذرگاه بیت حانون وارد نوار غزه شد. سفر این هیئت در چارچوب تلاش برای آرام کردن اوضاع در نوار غزه صورت گرفته است.

خبرنگار آناتولی گزارش داد که این هیئت چهار نفره قرار است با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که این سفر می‌تواند به تحقق آشتی فلسطین و فراهم کردن زمینه برای عملی شدن تعهدات جامعه جهانی به منظور بهبود اوضاع معیشتی فلسطینیان به‌ویژه در نوار غزه کمک کند.

درگیری‌ها در کرانه باختری

امروز شهرک "عوریف" در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری صحنه درگیری بین نظامیان صهیونیست و ده‌ها فلسطینی بود که در پی این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

شاهدان عینی گفتند که این درگیری‌ها پس از مقابله اهالی شهرک عوریف با ده‌ها شهرک‌نشین که قصد داشتند به مدرسه این شهرک حمله کنند صورت گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنج شنبه ۱۰ فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کرد. خبرگزاری فلسطینی معا اعلام کرد که دستگیری این افراد به بهانه مشارکت آن‌ها در راهپیمایی علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری صورت گرفته است.