سوال مهم در مورد جسد خاشقجی

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: راننده کنسولگری عربستان از جمله کسانی بود که جسد خاشقجی را به یک همدست محلی تحویل داد.

این منبع آگاه در ادامه تاکید کرد که راننده کنسولگری نمی‌داند چه اتفاقی برای جسد افتاده است.

منبع یاد شده که رویترز آن را آگاه توصیف کرد، گفت: دستوراتی برای کشتن یا ربودن خاشقجی صادر نشده است اما همواره دستوری برای بازگرداندن مخالفان به عربستان از سوی ریاست اطلاعات این کشور وجود داشته است.

وی افزود: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از این عملیات بی‌اطلاع بوده است.

همچنین برخی منابع عربستانی درباره جسد خاشقجی به تلاش افراد حاضر در کنسولگری برای مخفی نگه داشتن اتفاقات رخ داده در ساختمان و سرپوش گذاشتن بر آنها اشاره کردند، این امر برخی فرضیه‌ها برای استتار جسد خاشقجی و تلاش برای مخفی کردن آن را قوت می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سعود بن عبدالله المعجب، دادستان کل عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات اولیه در پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی مرگ او را تایید می‌کند و تاکنون ۱۸ تن طی تحقیقات در این پرونده بازداشت شده‌اند.

المعجب در ادامه گفت: تحقیقات اولیه‌ای که دادستانی در پرونده ناپدید شدن جمال بن احمد خاشقجی انجام داد، حاکی از بحث و گفت‌وگوی او با کسانی است که در ساختمان کنسولگری در استانبول از او بازجویی می‌کردند، این گفت‌وگو به مشاجره، درگیری و کتک‌کاری و در نهایت مرگ او منجر شد.