حاکمان سعودی هیچ ارزشی برای خویشاوندی و انسانیت قائل نیستند

خالد بن فرحان آل سعود شاهزاده سعودی که از خاندان سلطنتی جدا شده اظهار داشت، اگر کار به دست ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی باشد خالد بن سلمان را به جای برادرش محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد تعیین می‌کند.

خالد بن فرحان آل سعود گفت: «اگر خالد بن سلمان به عنوان ولیعهد انتخاب شود علیه وی کودتا می‌شود. هیئت بیعت عربستان که عهده دار تعیین جانشین برای پادشاه است یک هیئت صوری است.»

این شاهزاده سعودی گفت گستاخی همراه با بی تدبیری عنوانی است که باید بر شیوه حکومتی محمد بن سلمان گذاشت.

اتهام‌های علنی از سوی مقامات آمریکایی و اروپایی به ولیعهد سعودی وارد شده و او را به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد مفقود شده سعودی متهم کرده اند.

وی ادامه داد، هیچ توجیهی برای درخواست مهلت یک ماهه سعودی برای به پایان رساندن تحقیقات در مورد قتل خاشقجی وجود ندارد و نیازی به این مدت زمان طولانی نیست.

خالد بن فرحان اضافه کرد: «پیش بینی می‌کنم میان ترکیه و سعودی معامله‌ای در خصوص پرونده خاشقجی انجام شود. نمی‌دانم کشور‌های جهان چگونه با محمد بن سلمان تعامل می‌کنند در حالی که او متهم به قتل و مثله کردن است. اگر مسئولیت بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت شود من خواستار محاکمه او می‌شوم.»

شاهزاده خالد تصریح کرد: «حاکمان سعودی هیچ ارزشی برای خویشاوندی و انسانیت قائل نیستند از نظر آن‌ها هر کس که در زمینه سیاسی سخنی علیه آن‌ها بگوید باید بمیرد. به خاطر مواضعم چندین بار از طریق مسموم کردن مورد سوءقصد قرار گرفته ام و سه سال هم تحت شکنجه بوده ام.»