افزایش انتقاد‌ها علیه بن سلمان در داخل عربستان

 روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی درباره رسوایی اخیر عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول نوشت  قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی آخرین ضربه به اعتبار محمد بن سلمان بود و انتقاد‌ها علیه ولیعهد سعودی در داخل عربستان هم‌اینک رو به افزایش است.

این روزنامه در ادامه نوشته است که حتی مردم عربستان سعودی هم ادعای بی‌اطلاعی بن‌سلمان از قتل خاشقچی را باور نمی‌کنند.

افراد زیادی شامل روزنامه‌نگاران حامی دولت و نزدیکان خاندان سلطنتی به ایندیپندنت گفته‌اند که داستان ساختگی حاکمیت عربستان درباره نحوه کشته شدن خاشقجی را باور نمی‌کنند. ایندیپندنت می‌گوید همه آن‌ها از ترسِ مجازات در صورت شناسایی شدن، از طریق پیام‌رسان‌های رمزگذاری شده و ناشناس با این روزنامه ارتباط برقرار کرده‌اند.

یکی از اعضای خاندان سلطنتی که از حلقه نزدیکان ولی عهد سعودی کنار گذاشته شده به این روزنامه گفت که درپی مخالفت بین‌المللی با این ادعای رژیم که تیم ۱۵ نفره به تنهایی مسئول قتل خاشقچی است، جسورتر شده‌اند و به دلیل اینکه بن‌سلمان قدرت را فقط اطراف خود جمع کرده، عواقب قتل خاشقچی فقط به او صدمه زده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد: «برای اولین بار است که آن‌ها [اعضای خاندان سلطنتی] نمی‌ترسند و منتظر بهترین زمان برای به زیر کشیدن محمد بن سلمان هستند. او دیگر افراد خاندان سلطنتی را از عرصه سیاسی اخراج کرد و آن‌ها هیچ ارتباطی با (قتل خاشقچی) ندارند.»