کابینه جدید عراق معرفی می شود

تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مکلف این کشور، در نشست امروز پارلمان، کابینه پیشنهادی خود را معرفی می کند.

بر اساس این گزارش، پارلمان عراق پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که قصد دارد نشست خود را در ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) برگزار کند.

در همین حال، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، کمیته های تخصصی را به منظور بررسی وزرای پیشنهادی عبدالمهدی تشکیل داده است.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: نخست وزیر مکلف درخصوص بسیاری از نفرات مد نظر خود در کابینه با گروه های سیاسی به توافق رسیده است و به احتمال فراوان، اسامی این افراد عصر امروز به پارلمان اعلام می شود.

این منبع در سخنان خود همچنین به اسامی برخی وزراء نیز اشاره کرد. طبق گفته وی، «قصی السهیل» برای وزارت آموزش عالی به پارلمان معرفی خواهد شد.

این درحالی است که به گفته این منبع، «ثامر الغضبان» یا «کریم الحطاب» برای وزارت نفت و «خالد شوانی» برای وزارت دادگستری به پارلمان معرفی می شوند.

این منبع عراقی افزود: وزارت دارایی نیز به حزب دموکراتیک کردستان عراق سپرده خواهد شد و «فؤاد حسین» یا «هوشیار زیباری» مسئولیت آن را برعهده می گیرند. وزارت امور مهاجرت نیز به «فیان دخی» از حزب دموکراتیک کردستان سپرده می شود.

وی ادامه داد: برای پست وزارت دفاع نیز تا این لحظه نام دو نفر یعنی «نجم الجبوری» و «هشام الدراجی» مطرح است.