افشاگری مجتهد درباره وضعیت خانواده خاشقجی

مجتهد افشاگر اخبار پشت‌پرده دربار سعودی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: خانواده خاشقجی در داخل عربستان تحت اقامت اجباری قرار دارند.

وی افزود: همه تماس‌ها و ترددهای آنها زیر نظارت شدید مسئولان سعودی قرار دارد.

مسئولان سعودی اذعان کرده‌اند که جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی توسط عوامل این رژیم در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به‌قتل رسیده است.

مجتهد در توییت خود در اشاره به مسئولان سعودی افزود: علیه آن دسته از اعضای خانواده خاشقجی که در خارج زندگی می‌کنند، اقدام تروریستی مداوم مرتکب می‌شوند و این اعضا قدرت عمل ندارند زیرا مسئولان سعودی از آنها باج‌خواهی می‌کنند و می‌گویند که اگر کاری انجام دهند، اعضای خانواده آنها در داخل عربستان مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت.

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و فرزندش محمد ولیعهد سعودی دو روز پیش صلاح فرزند جمال خاشقجی و یکی دیگر از بستگانش را در کاخ یمامه ملاقات کردند.

هنوز لحظاتی از انتشار عکس‌های دیدار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و فرزند جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی نگذشته بود که کاربران عربستانی و غیر عربستانی به آن واکنش نشان دادند.

امادو از کابران عرب در اظهارات نظر خود درباره این عکس‌ها نوشت: آنها (مسئولان سعودی) قربانی را می‌کشند و در تشییع جنازه‌اش شرکت می‌کنند.. این اقدام بسیار تأسف‌بار است(..). عربستان و جایگاه بالای آن چنین چیزهای پَستی را انجام می‌دهد".

اکرم صبری دیگر کاربر عرب نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: رسم عزا این است که مردم باید به خانه فرد درگذشته رفته و به خانواده‌اش تسلیت عرض کند؛ نه اینکه خانواده‌اش را احضار کنند تا به آنها تسلیت بگویند.

سیف بن صلاح فعال عرب نیز نوشت: قاتل فرزندان جمال خاشقجی را وادار می‌کند که با او عکس بگیرند.

وی با لحن تمسخرآمیزی نوشت: "لباس مرتب صلاح برای دیدار را ببینید".

پنج سال زندان برای مبلغ سعودی

صفحه "زندانیان سیاسی" در شبکه اجتماعی توییتر که اخبار زندانیان سیاسی و عقیدتی و فعالان حقوق بشری عربستان را منتشر می‌کند، نوشت: دادگاه کیفری عربستان یک مبلغ سعودی را که بیش از یک سال پیش بازداشت شده بود، به پنج سال زندان محکوم کرد.

این صفحه نوشت: دادگاه عبدالعزیز العبد اللطیف را به چندین اتهام به‌ویژه "خروج بر ولی امر و همبستگی با گروه اخوان المسلمین" به زندان محکوم کرد.

العبد اللطیف استاد دانشگاه در ریاض در چارچوب موج بازداشت‌های آغازشده از سپتامبر سال گذشته در عربستان بازداشت شد.