رژیم صهیونیستی توافق 11 میلیارد دلاری با بوئینگ امضا می کند

تارنمای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با اعلام این مطلب افزود: این توافق که بر اساس برخی گزارش ها ارزش کلی آن 11 میلیارد دلار است شامل یک ناوگان از جنگنده های 'اف- 15 آی اِی'، هلیکوپترهای ترابری شینوک (چنوک)، جنگنده تیلت روتور مدل وی-22 و همچنین تانکرهای سوخت رسانی هوایی مدل کِی سی-46 می شود.

جین کانینگهام مدیر بخش مربوط به فروش بین الملل شرکت بوئینگ گفت: بوئینگ سالیانه بیش از 220 میلیون دلار برای فروش های نظامی در اسرائیل و بخش آموزش شرکت های اسراییلی سرمایه گذاری می کند.

هزینه توافقات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برگرفته از بسته کمک نظامی 38 میلیارد دلاری امضا شده بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 2016 است که در فوریه امسال (بهمن گذشته) اجرایی شد.

به نوشته جروزالم پست، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 12 فروند جنگنده 'اف-35 آی' ساخت شرکت لاکهید مارتین دریافت کرده و انتظار می رود در مجموع 50 فروند تا سال 2024 دریافت کند.

جنگنده اف-15 آی ای ساخت شرکت بوئینگ که نیروی هوایی اسرائیل در تلاش برای خرید آن است، یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی تا به حال است.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند که ترکیب اف-35 آی با جنگنده های اف-15 آی ای به این رژیم اجازه خواهد داد تا عملیات های پیچیده ای را در مقابله با ایران در مرزها انجام دهد.

بنابر اعلام شرکت بوئینگ، از زمان امضای توافق بین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحویل به نیروی هوایی اسرائیل تقریبا سه سال طول خواهد کشید.