هشدار کابینه دولت انگلیس به ترزا می‌ درباره برگزیت

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که دست‌کم ۵ وزیر کابینه این کشور به «ترزا می» هشدار داده‌اند که طرح وی درباره «برگزیت» می‌تواند انگلیس را به مستعمره اتحادیه اروپا تبدیل کند.

بر اساس گزارش «ساندی تایمز»، دامینیک راب، ساجد جاوید، جرمی هانت، میشل گوو و جفری کاکس به ترزا می‌ هشدار داده‌اند که پیشنهاد وی درباره برگزیت می‌تواند به سقوط دولت منتهی شود.

نخست وزیر انگلیس پیش از این تصریح کرده که تمامی انگلیس تا زمان حل شدن بحران مرزی با ایرلند شمالی، می‌تواند در اتحادیه گمرکی اروپا باقی بماند.

این روزنامه انگلیسی همچنین گزارش داد که ترزا می‌ علاوه بر این با درخواست جدیدی از سوی دومینیک راب، وزیر برگزیت و کریس گریلینگ، وزیر حمل و نقل مبنی بر تزریق یک میلیون پوند اضافی به بنادر انگلیس در راستای آماده شدن آن‌ها برای برگزیت مواجه است.

بن‌بست در مذاکرات برگزیت سبب بالاگرفتن اختلافات سیاسی در انگلیس و اوج گرفتن انتقاد‌ها از مقام‌های سیاسی این کشور شده است. چند ماه تا زمان خروج انگلیس از برگزیت باقی مانده و نگرانی‌های سیاسی و اقتصادی بر آینده مبهم این کشور دامن می‌زند.

هفته گذشته نیز نمایندگان پارلمان انگلیس در پی نشست ناموفق ترزا می‌ درباره برگزیت، به وی هشدار دادند که فقط ۷۲ ساعت فرصت دارد تا سمتش را حفظ کند.

ترزا می طی ماه‌های اخیر به دلیل عدم موفقیت در کنترل امور مربوط به خروج از اتحادیه اروپا با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.