بشار الجعفری: تا آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه مبارزه می‌کنیم

«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دوشنبه‌شب در نشست شورای امنیت درباره مسایل مختلف مربوط به کشورش از تروریسم و حضور نیروهای خارجی گرفته تا حملات ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی سوریه و تحریم‌های اقتصادی آمریکا سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری سانا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که جنگ تروریستی علیه سوریه و تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا، موجب درد و رنج مردم سوریه شده است.

بشار الجعفری افزود: سوریه خواهان نقش بی‌طرفانه و مستقل و غیر سیاسی سازمان ملل برای کمک به متضررین جنگ است. عجیب است که برخی کشورها و دستگاه‌ها بر ربط دادن مسایل انسانی به مسایل سیاسی اصرار می‌ورزند.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش به حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی در شرق سوریه اشاره کرد و گفت: بمباران شهر «هجین» در ریف دیرالزور با بمب‌های فسفوری، مغایر با قوانین بین‌المللی است که با هدف پشتیبانی تروریست‌ها صورت می‌گیرد.

 جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی اخیرا از بمب‌های ممنوعه فسفری که یک سلاح «کشتار جمعی» محسوب می‌شود، در شهر «هجین» که تحت اشغال تروریست‌های داعش قرار دارد، استفاده کرده‌اند.

علاوه بر استفاده از بمب فسفری، گزارش‌های بسیاری از هدف قرار دادن غیر نظامیان در شرق سوریه از سوی جنگنده‌های آمریکایی در دست است. جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته، ۲ روستای «السوسه» و «البوبدران» در جنوب شرقی سوریه را هدف قرار دادند که در پی آن ۱۰ نفر از غیرنظامیان سوری از جمله چند کودک، جان خود را از دست دادند.

بشار الجعفری در ادامه سخنان خود در جلسه شورای امنیت با اعلام آمادگی دمشق برای تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورش گفت: سوریه به مبارزه با تروریسم تا زمان آزادی کامل خاک خود از تروریسم و هرگونه دخالت خارجی غیر قانونی، ادامه می‌دهد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا مانع اصلی تحویل کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان و علت اصلی درد و رنج ساکنان این اردوگاه است.