شکست نقشه شوم داعشی‌ها در روسیه

روسیه از متلاشی کردن یک هسته داعش که قصد انجام حملات تروریستی در این کشور را داشت، خبر داد.

سرویس فدرال امنیت روسیه اعلام کرد اعضای یک هسته خفته داعش در جمهوری تاتارستان که از خارج دستور می گرفتند، قصد داشتند در روسیه مرتکب حملات تروریستی شوند و بعد به سوریه فرار کنند.

 سرویس فدرال امنیت در روسیه اعلام کرد: «اعضای این گروه قصد داشتند دست به رشته اقدامات پر سر و صدا در خاک روسیه بزنند و بعد به دیگر تروریست های تکفیری در سوریه بپیوندند. به این منظور آنها جوانان افراطی را استخدام و خود را به وسایل ترور مجهز می کردند.»

بنابر اعلام سرویس فدرال امنیت روسیه، یکی از اعضای این گروه هنگامی که مشغول خارج کردن اسلحه از یک مخفیگاه در شهر ناربرژنیه چلنی Naberejnye Tchelny بود، گیر افتاد. شش عضو دیگر به همراه 11 نفر که تحت تأثیر این گروه بودند، نیز بازداشت شدند.

در بازرسی هایی که در 18 آدرس انجام شد، نیروهای امنیتی مقادیری سلاح گرم، مهمات، نوشته هایی با مضمون افراط گرایانه و پرچم های داعش را کشف و ضبط کردند.

این هسته تروریستی توسط یکی از ساکنان شهر ناربرژنیه چلنی که قبلا به اتهام تبلیغ برای داعش محاکمه شده بود، تشکیل شده بود. سرویس فدرال امنیت روسیه همچنین خاطر نشان کرد فعالیت این گروه را سران داعش از خارج فرماندهی می کردند.