دروغ ترامپ رو شد

 براساس اسناد به دست آمده از کمپانی لاکهید مارتین، این گفته ها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تنها یک ادعای دروغ است چون به گفته این کمپانی کمتر از ۱۰۰۰ فرصت شغلی توسط این مقاطعه کار دفاعی ایجاد می‌شود که تنها به صورت بالقوه می‌تواند نقل و انتقال ۲۸ میلیارد دلار کالا را به دنبال داشته باشد.

در عوض لاکهید مارتین پیش‌بینی می‌کند که این توافق تسلیحاتی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و عربستان قریب به ۱۰ هزار شغل جدید در عربستان ایجاد می‌کند و اگر این همکاری ادامه پیدا کند، ۱۸ هزار کارگر آمریکایی فعلی در این کشور مشغول خواهند ماند.

همچنین یک منبع مطلع در کمپانی ریتون نیز گفته که اگر سفارش عربستان اجرایی شود، تنها می تواند ۱۰ هزار شغل در آمریکا را تضمین کند اما تعداد مشاغلی که در پی آن ایجاد می شوند، بسیار کمتر از آن چیزی است که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است.

گفتگوها با افراد دیگر مرتبط و مطلع در سایر کمپانی های تسلیحاتی و مقاطعه کار نیز مشخص کرد که این توافق بیشتر بجای آنکه برای آمریکا و مشاغل آن پر رونق باشد، باعث رونق چشمگیری برای عربستان می شود.

اسناد مشاهده شده توسط خبرگزاری رویترز و گفتگو با منابع صنایع نظامی نشان می‌دهد که بین ۲۰ تا ۴۰ هزار کارگر صنایع دفاعی براساس این قرار داد در خط تولید وارد کار می‌شوند البته اگر کل ماجرای این بسته ۱۱۰ میلیارد دلاری حقیقت داشته باشد.

بسته فروش سلاح به عربستان که ترامپ در مه ۲۰۱۷ آن را اعلام کرد، در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی به شدت تحت بررسی قرار گرفته است.