تقویت مرز‌های مشترک عراق با سوریه

مقامات عراق به منظور کاهش نگرانی‌ها از احتمال نفوذ تروریست‌های داعش مرز‌های مشترک خود با سوریه را تقویت می‌کنند.

مقامات نظامی عراق معتقدند درگیری بین تروریست‌های داعش و نیرو‌های تحت حمایت آمریکا در سوریه می‌تواند سبب شود تروریست‌ها از طریق مرز‌های سوریه وارد خاک عراق شوند.

تروریست‌های داعش از هفته‌های گذشته با نیرو‌های دموکراتیک سوریه، تحت حمایت آمریکا در مناطق استان دیرالزور در شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق به نبرد ادامه می‌دهند.

پس از اینکه تروریست‌های داعش توانستند بخش‌هایی از مناطق تحت اشغال نیرو‌های دموکراتیک سوریه را در اطراف منطقه هاجین باز پس بگیرند مقامات نظامی عراق به منظور جلوگیری احتمالی از نفوذ تروریست‌ها به داخل خاک این کشور نیرو‌های نظامی و حشد الشعبی و همچنین ارتش این کشور را به مناطق مرزی خود با سوریه اعزام کردند.

عباس محمد فرمانده واحد مرزی عراق گفت، نیرو‌های مرزی با استفاده از برج‌های کنترل و ایست‌های بازرسی، خاکریز و سنگر همه تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم را اتخاذ کرده اند.

وی همچنین افزود، عقب نشینی نیرو‌های دموکراتیک سوریه تهدیدی برای عراق محسوب نمی‌شود و نیرو‌های نظامی در مناطق معین مرزی درکنار سیم خاردار و پرچم عراق به عملیات گشت زنی و دیدبانی مشغولند.

براساس گزارش ها، خودرو‌های نظامی در حال گشت زنی بین مناطق استقرار نیرو‌های نظامی و خاکریز‌ها هستند و نیرو‌های مرزی نیز با استقرار در ایست‌های بازرسی مسلسل‌های خود را رو به نقاط مرزی سوریه نشانه گرفته اند.

افزون برآن روزانه بالگرد و خودرو‌های نظامی بیشتری به نقاط مرزی اعزام می‌شوند.

بر اساس اظهارات قسام المحمودی فرمانده عملیات نظامی در استان انبار در غرب عراق، تروریست‌های داعش در حدود ۵ یا ۶ کیلومتری در خاک سوریه قرار دارند.

انبار، قلمروی گسترده بیابانی است که از غرب بغداد تا مرز سوریه ادامه دارد.

گزارش‌ها حاکی است، اینگونه مناطق پیش از بازپس گیری از نظامیان عراق در اواخر سال گذشته میلادی به عنوان پایگاه و محل استقرار نیرو‌های جهادی بوده است.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه همچنان با تروریست‌های داعش در شرق فرات و اطراف منطقه هاجین می‌جنگند.

ائتلاف آمریکا شمار نیرو‌های جهادی مستقر در اینگونه مناطق را در حدود دو هزار نفر تخمین می‌زنند.