پیش بینی پیروزی ۸۲ درصدی دموکرات‌ها در انتخابات کنگره آمریکا

نتایج نظرسنجی اخیر «FiveThirtyEight» نشان داد که احتمال پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان دوره‌ای ۶ نوامبر بسیار بالاست.

نتایج این نظرسنجی نشان داد: احتمال پیروزی دموکرات‌ها در کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان ۸۲ درصد است. همچنین ۸۰ درصد این احتمال وجود دارد که دموکرات‌ها ۱۸ تا ۵۳ کرسی مجلس نمایندگان را از آن خود کنند.

با وجود اینکه نتایج این نظرسنجی از ماه اوت تاکنون اندکی دستخوش تغییر شده است؛ اما در کل این مدت احتمال پیروزی دموکرات‌ها در این انتخابات از جمهوری خواهان بیشتر بوده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که جمهوری‌خواهان همچنان کنترل مجلس سنا را در اختیار خواهند داشت.

FiveThirtyEight با استفاده از شبیه سازی‌های رایانه‌ای نتایج انتخابات و رویداد‌های سیاسی را با استفاده از شاخص‌های مختلف پیش بینی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در یک گردهمایی در ایالت ایووا تأیید کرد که جمهوری خواهان ممکن است در این انتخابات میان دوره‌ای شکست بخورند. وی گفت: «این اتفاق ممکن است بیافتد. ممکن است بیفتد؛ و می‌دانید من چه می‌گویم؟ نگران نباشید.»

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ روز سه شنبه ۶ نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای این کشور در این انتخابات برگزیده می‌شوند.