یک رزم‌ناو هسته‌ای روسیه وارد دریای بارنتز شد

در حالی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی رزمایش گسترده‌ای را اجرا می‌کند، یک رزم‌ناو هسته‌ای روسیه مجهز به موشک‌انداز وارد آب‌های دریای بارنتز شد.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این رزمناو هسته‌ای موشک‌انداز روسی موسوم به «پییر لوگراند» متعلق به ناوگان شمال روسیه روز شنبه به منظور انجام تمرینات رزمی وارد دریای بارنتز شد.

قرار است خدمه این رزم‌ناو روسی در تمرینات دفاع ضدهوایی و ضدزیردریایی و برخی تمرینات نظامی دیگر شرکت کنند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه دیگری اعلام کرد دو هواپیمای جنگی ضدزیردریایی روسی از نوع Tu-۱۴۲ روز جمعه به مدت دوازده ساعت بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای نروژ گشت‌زنی کردند، اما در این ماموریت خود حقوق و قوانین بین‌المللی را کاملا رعایت کردند.

هفته گذشته نیز دو بمب افکن راهبردی روسیه از نوع Tu-۱۶۰ به مدت ده ساعت بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بارنتز و دریای نروژ گشت‌زنی کردند.

روسیه در شرایطی به نمایش قدرت نظامی خود می‌پردازد که ناتو از بیست و پنجم اکتبر رزمایش گسترده‌ای را تحت عنوان «تریدنت جانکچر ۲۰۱۸» در نروژ و آب‌های اطراف آن آغاز کرده است. این رزمایش که تا هفتم نوامبر ادامه خواهد داشت گسترده‌ترین تمرینات نظامی است که ناتو از پایان جنگ سرد تاکنون انجام داده است.