ارتش ضد اشغالگری ترکیه در خاک سوریه می‌ایستد

فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه، در گفتگو با «الوطن» در پاسخ به پرسشی درباره درخواست‌های برخی احزاب کردی مستقر در مناطق تحت کنترل «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» برای اتحاد در برابر تجاوزات ترکیه تاکید کرد ارتش سوریه ضد اشغالگری ترکیه در خاک سوریه می‌ایستد.

او گفت: «ما معتقدیم آن‌ها (احزاب کُرد) باید به روحیه میهن‌گرایی و ایمان به وطنشان بازگردند، نه اینکه به آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها و دیگران ضد منافع میهن کمک کنند. آن‌ها باید به میهن بازگردند تا میهن نیز از آن‌ها جانبداری کند».

معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود ارتش سوریه از همه سوری‌ها با تمامی وفاداری‌ها و وابستگی‌ها حمایت می‌کند تا در جنگ علیه تروریسم به نفع ملت سوریه با همه گروه‌هایش به پیروزی برسد.

مقداد تاکید کرد: سوریه به لطف همت عالی و فداکاری‌های ملت و ارتش عربی سوریه علیه تروریسم و حامیانش پیروز خواهد شد و مناطق تحت کنترل آن‌ها (تروریستها) را از چنگ آن‌ها و حامیان آمریکایی- ترکیه‌ای آنان و جدایی‌طلبان آزاد خواهد کرد.

او افزود سوریه همواره اصرار دارد که نمی‌توان به تضمین‌های ترکیه تکیه کرد؛ «زیرا اهدافش استعماری و توسعه‌طلبانه است و یک چیزی را اعلام می‌کند و در عمل کار دیگری انجام می‌دهد و به اشغال خاک سوریه ادامه می‌دهد و از این طریق افکار عمومی را در داخل ترکیه و منطقه فریب می‌دهد».

معاون وزیر امور خارجه سوریه در نخستین موضع‌گیری رسمی درباره تعیین فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز گفت: سوریه همانطور که با دو فرستاده سابق همکاری کرد با پدِرسون نیز همکاری خواهد کرد، با این شرط که وی از روش‌های فرستاده قبلی دست بکشد و وفاداریش را به وحدت سرزمین و ملت سوریه اعلام کند و مثل فرستاده قبلی که از تروریست‌ها جانبداری کرد، جانبداری نکند و از ارزش‌هایی والایی که منشور سازمان ملل متحد بر مبنای آن ایجاد شده برای آزادی ملت‌ها در چارچوب مبارزه با تروریسم دفاع کند.

مقداد در بخشی دیگر از اظهاراتش افزود روسیه با عمل به تعهداتی که در نشست چهار جانبه اخیر در استانبول اعلام کرد یا توافقی که بین ترکیه و روسیه به دست آمد، به شدت مسئله اجرای تعهدات ترکیه را دنبال می‌کند. وی تاکید کرد ترک‌ها باید از اراضی سوریه خارج شوند تا امنیت و ثبات به این کشور بازگردد.