آخرین نظرسنجی در زمینه انتخابات کنگره

درحالی که قرار است انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا سه‌شنبه هفته جاری در این کشور برگزار شود، ۵۰ % رای دهندگان آمریکا برتری عددی دموکرات‌ها بر جمهوریخواهان را در کنگره ترجیح می‌دهند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان. بی. سی» در آخرین نظرسنجی مشترک از سوی این شبکه خبری با واحد افکار سنجی روزنامه «وال استریت ژورنال»، از برتری هفت درصدی دموکرات‌ها بر جمهوریخواهان حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، ۵۰% رای دهندگان آمریکا کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها را ترجیح می‌دهند درحالی که ۴۳% به جمهوریخواهان نظر دارند.

این شبکه خبری به تمایل طرفداران هر دو حزب مطرح آمریکا برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای اشاره کرد. این درحالی است که میزان رضایتمندی از عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا کماکان ۴۶% است و ۵۲% مخالف عملکرد او هستند.

همچنین تنها ۳۷ % رای دهندگان در آمریکا از واکنش ترامپ به حادثه تروریستی اخیر در «پیتسبورگ» رضایت داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۹% رای دهندگان خواستار تغییرات «زیاد» یا «تا حدودی» در نوع زمامداری ترامپ هستند و تنها ۳۸ % خواهان عدم تغییر روش کشور داری ترامپ شده‌اند.

این نظرسنجی مورخ یکم تا سوم نوامبر (پنجشنبه گذشته تا شنبه هفته جاری) و با مشارکت ۱۰۰۰ رای دهنده این کشور از طریق خطوط تلفن همراه، تلفن‌های ثابت و با حاشیه خطای ۳.۱ درصد صورت گرفته است.

نظرسنجی‌ها درباره انتخابات آمریکا درحالی صورت می‌گیرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تقریبا اغلب نظرسنجی‌ها از پیروزی «هیلاری کلینتون» حکایت داشت، اما در نهایت دونالد ترامپ پیروز انتخابات شد.