هلاکت ۲۱۵ تن از نیرو‌های ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته

 یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری میان نیرو‌های یمنی و متجاوزان ائتلاف سعودی ۲۱۵ تن از نیرو‌های ائتلاف  کشته و زخمی شده اند.

حجم گسترده آتش ائتلاف سعودی در جبهه‌های متعدد نیز نتوانست موفقیت میدانی چشمگیری برای سعودی‌ها رقم بزند.

سعودی‌ها بویژه در جبهه غربی ناکام ماندند و این در حالی است که ارتش و نیرو‌های مردمی یمن توانستند طی عملیاتی پیش دستانه مواضع نیرو‌های ائتلاف سعودی را با موشک‌های بالستیک دقیق هدف قرار دهند. همچنین آن‌ها بیش از پیش در عملیات رصد نیرو‌های متجاوز سعودی از پهپاد استفاده کردند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که با انجام عملیاتی مکان تجمع نیرو‌های سعودی را در ساحل غربی هدف قرار داده است و از زمان به راه افتادن نبرد‌های اخیر اینگونه عملیات‌ها تقریباً به صورت روزانه علیه متجاوزان انجام می‌شود.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره آمار تلفات متجاوزان طی دو روز گذشته گفت، ۱۱۳ تن از نیرو‌های ائتلاف سعودی که قصد پیشروی در محور‌های کیلومتر ۱۶ و غرب فرودگاه حدیده را داشتند کشته شده اند و ۷۰ خودروی نظامی نیز منهدم شده است. درگیری‌ها در این مناطق ادامه دارد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی بیش از ۱۵۰ حمله به مناطق درگیری در کیلومتر ۱۶ و کیلومتر ۱۰ در شرق شهر الحدیده داشته اند.

حملات هوایی سعودی مناطق هفتم ژوئیه، منظر، ربصه، دانشگاه الحدیده و پادگان دفاع هوایی حدیده را هدف قرار داد. در بخش‌های الدریهمی و التحیتا در جنوب استان الحدیده یمن نیز درگیری‌ها ادامه دارد.

همچنین در حالی که سعودی‌ها مدعی تسلط بر برخی روستا‌ها و پایگاه‌های مرزی در استان صعده یمن شده اند یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که شمار زیادی از عناصر ائتلاف سعودی در جریان ناکام گذاشتن حمله آن‌ها به سوی کوه الطویلق کشته و زخمی شده اند.

کوه مرزی الطویلق مشرف بر شهر خوبه استان جیزان عربستان سعودی است.