هزینه سرسام آور اعزام نظامیان آمریکایی به مرز مکزیک

نتایج پژوهش مرکز «ارزیابی‌های بودجه و استراتژیک» نشان داد هزینه مستقر کردن نیروهای نظامی آمریکا در مرز مکزیک می‌تواند بین 42 میلیون تا 110 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

این مرکز تخمین زده است که حقوق هر سرباز در یک روز بین 112 دلار تا 143 دلار خواهد بود. استفاده از یک بالگرد نظامی در این عملیات هم می تواند 136.645 دلار در روز به این هزینه ها بیفزاید.

در نتیجه هزینه مستقر کردن نیروهای نظامی در مرز مکزیک در کمترین حالت 42 میلیون دلار و در بیشترین حالت 110 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

به دنبال هجوم کاروان مهاجران آمریکای مرکزی به سمت آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور ماه گذشته میلادی به پنتاگون دستور داد سربازانی را در مرز مکزیک مستقر کند تا از ورود این کاروان به آمریکا جلوگیری کنند. وی نخست اعلام کرده بود که 15000 سرباز آمریکایی را در مرز مکزیک مستقر می کند. این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چند روز پیش با درخواست دولت ترامپ برای اعزام نیروی نظامی به منظور مقابله با مهاجران در مرز مکزیک مخالفت کرد.

سخنگوی پنتاگون روز گذشته (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که هنوز هزینه مستقر کردن نیروهای نظامی در مرز مکزیک برآورد نشده است. سخنگوی پنتاگون هیچ جزئیاتی درباره اینکه چرا دولت ترامپ تصمیم دارد نیروهای در حال خدمت را به جای نیروهای گارد ملی به مرز مکزیک اعزام کند، ارائه نکرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای درحال خدمت آمریکا از اجرای قوانین داخلی منع شده اند مگر اینکه شرایط اضطراری پیش آید. از ماه آوریل تاکنون حدود 2100 سرباز گارد ملی آمریکا در مرز مکزیک مستقر هستند. پنتاگون در ماه مه اعلام کرد مستقر کردن این نیروها در مرز مکزیک می تواند 182 میلیون دلار هزینه به دنبال داشته باشد.

دولت های قبلی آمریکا هم به طور معمول سربازان گارد ملی را در مرزهای جنوبی کشور مستقر می کردند. از جمله آنها می توان به جورج بوش پسر اشاره کرد که بین سال‌های 2006 تا 2008 در یک عملیات 6000 سرباز گارد ملی را در آریزونا، کالیفرنیا، نیومکزیکو و تگزاس مستقر کرده بود.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم در سال 2010 بیش از 1200 سرباز گارد ملی را در مرز مکزیک مستقر کرده بود.