امیر قطر با راه‌حل نظامی در یمن مخالفت کرد

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر صبح امروز سه‌شنبه در سخنانی در افتتاحیه دوره چهل و هفتم مجلس شورای این کشور تأکید کرد که قطر توانسته‌ است تا حد زیادی از آثار محاصره تحمیلی بر این کشور بکاهد.

آل ثانی افزود که با تقویت خودکفایی اقتصادی سعی کردیم وابستگی به خارج و آسیب‌پذیری از لرزش‌های خارجی را بکاهیم و سال گذشته صادرات قطر ۱۸ درصد افزایش یافته و ما توانستیم ارزش ریال قطر را حفظ کنیم.

آل ثانی افزود که با تقویت خودکفایی اقتصادی سعی کردیم وابستگی به خارج و آسیب‌پذیری از نوسانات خارجی را بکاهیم و سال گذشته صادرات قطر ۱۸ درصد افزایش یافته و ما توانستیم ارزش ریال قطر را حفظ کنیم.

وی گفت که قطر موقعیت خود به عنوان بزرگ‌ترین صادرکنندگان گاز مایع طبیعی در جهان را حفظ خواهد کرد.

امیر قطر همچنین تصریح کرد که هر گونه خدشه وارد کردن به حاکمیت قطر، هرگز امنیت و ثبات در منطقه را محقق نمی‌سازد بلکه امنیت منطقه تنها از طریق احترام به حاکمیت کشورها محقق می‌شود.

وی اشاره کرد که تنش در روابط کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، توان آنها برای حل مشکلات منطقه را تضعیف می‌کند.

راه‌حل نظامی در یمن کارساز نیست

طبق گزارش شبکه الجزیره، امیر قطر با تأکید بر موضع ثابت دوحه مبنی بر احترام به وحدت و یکپارچگی این کشور، گفت که راه‌حل نظامی در یمن کارساز نیست.

تمیم بن حمد درباره سوریه نیز اظهار داشت که ما تمایل داریم سوریه به عنوان یک وطن یکپارچه حفظ شود و از تمامی تلاش‌ها برای موفقیت راه‌حل سیاسی حمایت می‌کند.

وی در ادامه بر حمایت از تلاش‌های دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» و فرستاده سازمان ملل در لیبی برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

تأکید بر وحدت ملت فلسطین

امیر قطر در این سخنان خود به مسئله نیز پرداخت و ضمن تأکید بر وحدت ملت فلسطین و کنار گذاشتن اختلافات، از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را برای عمل به مسئولیت خود جهت توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین، تحت فشار قرار دهند.